Download links


AIR package (Win/Mac)

Windows binaries




[RUS]

AtlasCompiler

Это простейший компилятор текстурных атласов для использования совместно со Starling. Написан для использования в формате "Раз, два, три - готово", поэтому дополнительных настроек особо нет.
Для использования понадобится установленый AdobeAIR.


На данный момент реализованы следующие фичи (версия 1.0):

Максимальный размер атласа 4096*4096
XML файл атласа в формате Starling
Оптимизация для использования с пиксельартом(координаты текстур внутри атласа выравниваются до чётных значений)
Все изображения программа пакует в один атлас (если места не хватает, то программа предложит выбрать размер атласа побольше или уменьшить число изображений)
Текстуры пакуются "как есть" без обрезания альфы


В дальнейшем добавлю Extrude, опциональную обрезку альфы, объединение однотипных изображений и т.д. Все пожелания по дополнительным фичам пишите мне в твиттер, по возможности добавлю.

<< Ссылки на загрузку слева.

[ENG]

AtlasCompiler

This is the simplest texture atlases compiler for use with the Starling framework.It is written for use in the format of "one, two, three - finish", so it has only a several configuration options. AdobeAIR needed to be installed before use AtlasCompiler.

At the moment it has the following features (version 1.0):

The maximum size of the Atlas 4096*4096
XML file in Starling format
Optimized for use with pixelart (texture coordinates inside the Atlas will be aligned to an even numbers)
The program packs all images in single Atlas (if more space is needed, the program will prompt you to choose the size of the Atlas, or to reduce the number of images)
Textures are packed "as is" without trimming of alpha


In the future I will add Extrude, optional trimming of the alpha, association of similar images, and so on. All requests for additional features, please write to me on Twitter, i'll try to add them.

<< download links at the left.